Wyróżnij się, czyli najważniejsze informacje o angażującym stoisku na targach
Wyróżnij się, czyli najważniejsze informacje o angażującym stoisku na targach

Co sprawi, że Twoje stoisko wyróżni się na tle innych?

Targi branżowe od lat stanowią nieodłączny element marketingu wielu firm. Kiedyś wyróżnienie własnego stoiska podczas tego typu wydarzenia nie było zbyt skomplikowane. Dzisiaj, poprzeczka została podniesiona naprawdę wysoko. Nie wystarczy przygotowanie kilku plakatów i długopisów z logo firmy. Obecnie ważne jest to, aby zwrócić uwagę potencjalnego klienta i zatrzymać go przy sobie na dłużej – mimo konkurencji, znajdującej się wokół nas.

Element ludzki

Nawet najlepsze stoiska reklamowe nie przyniosą oczekiwanych rezultatów bez osób, które mogłyby nimi zarządzać. Jeszcze jakiś czas temu wielu przedsiębiorców decydowało się na zatrudnienie niedoświadczonych hostess, obecnie jednak sytuacja uległa poprawie. Coraz więcej firm przygotowuje pracowników do uczestnictwa w targach. Przechodzą oni szkolenia, dokładnie zapoznają się z prezentowanymi materiałami i potrafią odpowiedzieć na większość pytań związanych z danym biznesem. Tak przygotowani pracownicy z pewnością poradzą sobie z niejednym wyzwaniem, które przed nimi staną podczas całej imprezy. Muszą być oni gotowi na każdą ewentualność i samodzielnie podejmować niektóre decyzje, a ich zachowanie będzie prawdziwą wizytówką wystawcy.

Od osób, które przejmą rolę reprezentacyjną, nie wymagajmy, by narzucały się w jakikolwiek sposób zwiedzającym targi. Wszelkie przejawy nachalności nie są dobrze odbierane i zazwyczaj przynoszą efekt odwrotny do zamierzonego.

Budowa stanowiska firmowego

Wielkość miejsca do dyspozycji często zależy od możliwości jakie daje nam organizator. Czasami miejsca jest naprawdę niewiele i możemy mieć problemy z jego efektywnym zagospodarowaniem. Warto więc przemyśleć każdy element stanowiska i zastanowić się co będzie w nim absolutnie niezbędne. Oprócz stolika, na którym położymy materiały firmowe, ewentualnych monitorów czy innych urządzeń powinniśmy zadbać również o roll up’y. Nadal są one jednym z najpopularniejszych nośników reklamowych chętnie wykorzystywanych przez firmy z niemal każdej branży. Co ważne, system ten możemy dobrać rozmiarem do naszych możliwości. Często wybierane są roll up 100x200 lub roll up 85x200. Aby roll up faktycznie spełnił swoją rolę powinniśmy zadbać o oryginalną i rzucającą się w oczy grafikę. Powinna być ona spójna kolorystycznie z identyfikacją wizualną naszej firmy, warto jednak zastosować w niej takie elementy, które od razu zachęcą zwiedzających do interakcji z naszą marką.

Sam roll up to za mało. Musimy zadbać o to, by nasze stanowisko całkowicie wyróżniało się na tle innych. Wbrew pozorom jest to możliwe, niezależnie od ilości miejsca jakim dysponujemy. Zastanówmy się, jak w interesujący sposób możemy zaprezentować nasze produkty i co zrobić, by klienci chętniej po nie sięgali. W tym momencie ogranicza nas jedynie wyobraźnia (i niekiedy budżet jaki jesteśmy w stanie przeznaczyć na stworzenie stanowiska).

Podczas udziału w targach branżowych możemy zrealizować wiele celów: zbudować zaufanie do marki, zwiększyć sprzedaż czy zdobyć nowych kontrahentów. Wszystko zależy od specyfiki naszej branży. Jedno jest jednak pewne – aby osiągnąć sukces musimy być solidnie przygotowani i zaskoczyć konkurencję niecodziennym pomysłem na aranżację stanowiska targowego.

Ostatnie wpisy
back to top
Adlove.pl