3 zasady, które pomogą Ci zorganizować event branżowy
    Home
3 zasady, które pomogą Ci zorganizować event branżowy

3 zasady urządzania eventów branżowych

Event marketing, jak sama nazwa wskazuje, polega na promowaniu firmy przy pomocy wydarzeń branżowych. Choć ta gałąź reklamy prężnie się rozwija, nie wszyscy wiedzą, jak w prawidłowy sposób zorganizować imprezę, która przyniesie oczekiwane rezultaty.

Krok pierwszy: określić cel

To zasada absolutnie nadrzędna. Przed rozpoczęciem pracy nad wydarzeniem branżowym powinniśmy się zastanowić nad celem jaki nam przyświeca. Wbrew pozorom nie zawsze jest to łatwe zadanie. Czasami chcielibyśmy jednocześnie zrealizować kilka różnych planów, co niestety może okazać się niemożliwe. Zanim podejmiemy jakiekolwiek kroki odpowiedzmy sobie na kilka pytań: „co chcemy osiągnąć?”, „kto ma wziąć udział w imprezie”, „na czym najbardziej nam zależy?”. Dlaczego jest to takie ważne? Ponieważ zupełnie inaczej będzie wyglądał event dla pracowników firmy i ich rodzin, a inaczej dla partnerów biznesowych. Dopiero po sprecyzowaniu celu możemy przejść dalej.

Miejsce, czas i atrakcje

To wszystko można śmiało zawrzeć w jednym punkcie, ponieważ, jak nie trudno się domyślić, każdy z tych elementów jest ze sobą ściśle powiązany. Miejscem najczęściej wybieranym na zorganizowanie imprezy branżowej są duże sale lub ogrody, będące w stanie pomieścić większe grono zaproszonych gości. Nie jest to jednak reguła, wiele bowiem zależy od charakteru imprezy. Niekiedy są one tak kameralne, że spokojnie wystarczy wynajęcie niewielkiej salki w restauracji. Nie dokonamy jednak żadnej rezerwacji bez wcześniejszego ustalenia daty imprezy. Sprawdźmy, czy we wstępnie wybranym przez nas czasie nie odbywa się żaden event, na który mogliby wybrać się nasi goście. Jeśli to możliwe zróbmy też rozeznanie, czy zaproszone przez nas osoby mają jakieś preferencje czasowe. Biorąc wszystkie te kwestie pod uwagę z pewnością uda nam się wytypować najlepszą możliwość. Data wybrana, sala zarezerwowana, przyszedł czas na atrakcje. Tu znowu wracamy do punktu wyjścia, czyli celu i listy gości. Przemyślmy więc co może być atrakcyjne dla zaproszonych osób. Może krótki występ lokalnej grupy artystów, koncert albo coś oryginalnego jak pokazy świetlne? Wiele zależy tu również od budżetu, jaki jesteśmy w stanie przekazać na to wydarzenie.

Reklama własna i gości

Eventy branżowe często są wykorzystywane jako jedna ze skuteczniejszych form promocji. Dobrze zorganizowane mogą przyciągnąć wielu potencjalnych klientów, dlatego tak ważnym jest odpowiednie ich wykorzystanie. Sposobów na to jest mnóstwo. Możemy oczywiście wykorzystać nowe technologie i wyświetlać reklamy na monitorach, jednak szanse na to, że ktoś będzie je skrupulatnie oglądał są raczej nikłe. Często lepszym wyborem będzie stojak na reklamę  lub potykacz zewnętrzny. Ciężko przejść obok nich obojętnie, szczególnie gdy przykuwają uwagę mocniejszym kolorem i chwytliwym hasłem. Potykacz reklamowy to jeden z chętniej wykorzystywanych nośników reklamowych. Na rynku znajdziemy wiele rozmiarów tego produktu, bez trudu więc dobierzemy go do własnych potrzeb. Wielu organizatorów zezwala także na to, by swoją reklamę na evencie umieścili goście. Najczęściej jednak jest to odpłatne.

Ostatnie wpisy
back to top
Adlove.pl